سلامت پوست

کرم آبرسان چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کرم آبرسان چیست و چه کاری انجام می دهد؟کرم آبرسان چیست و چه کاری انجام می دهد؟

کرم آبرسان چیست؟ برخی افراد کرم های آبرسان را با کرم های نرم کننده یکسان می دانند و آن ها را به عنوان یک محصول مشابه می شناسند. اما باید بدانید که کرم های آبرسان می توانند رطوبت و آب کافی را به پوست رسانده و از خشکی بیش از حد و آسیب های ناشی از خشکی پوست، جلوگیری کنند. در این مقاله توضیح می دهیم کرم آبرسان چیست و سپس بیان می کنیم کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد.

برای اینکه همه چیز را درباره این نوع کرم ها بدانید و از این پس بتوانید با شناخت کافی درباره آبرسان ها، یکی از آن ها را خریداری نمایید، این مقاله را از دست ندهید.

کرم آبرسان چیست؟

هنگامی که سطح پوست در اثر از دست دادن آب و خشکی پوست آسیب می بیند و در نتیجه دچار پوسته پوسته شدن، سوزش، خارش و قرمزی می شود، یک کرم آبرسان می تواند به درمان آن کمک کرده و با انتقال آب کافی به پوست، این مشکل را بر طرف کند.

کرم های آبرسان معمولا حاوی هیالورونیک اسید و سرامید ها هستند و سطح خشک شده پوست را به خوبی آبرسانی و ترمیم می کند. این نوع کرم های معمولا فاقد چربی و یا دارای درصد کمی چربی هستند تا به سرعت جذب شده و سریع ترین اثرگذاری را بر ریوی پوست های خشک شده داشته باشند.

پوست انسان از سه لایه بیرونی (اپیدرم) ، میانی (درم) و زیرین (هیپودرم یا لایه چربی) تشکیل شده است. رطوبت از طریق رگ های خونی به پوست منتقل می شود، اما آن ها فقط رطوبت را به لایه میانی یا درم می رسانند. آب موجود در لایه میانی برای تبخیر شدن از لایه اپیدرم یا بیرونی عبور کرده و به همین دلیل باعث خشکی سطح بیرونی پوست خواهد شد.

این تبخیر آب از اپیدرم باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست خواهد شد، اما در فصل های خشک سال، آب بیشتری از پوست تبخیر شده و به همین دلیل خشکی پوست نیز بیشتر خواهد شد.

در بین محصولات زیادی که با عنوان آبرسان و به شکل های مختلف ژل، کرم، محلول و… در بازار وجود دارد، انتخاب یکی از آن ها ممکن است شما را سر در گم کند. اما اگر بدانید کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد، ممکن است بتوانید به راحتی یک آبرسان مناسب خریداری نمایید.

کرم آبرسان چه کاری انجام می دهد؟

آبرسان ها به دو طریق می توانند خشکی پوست و عوارض ناشی از آن را بر طرف کنند. یا رطوبت موجود در لایه میانی را در پوست حبس می کند و یا رطوبت از دست رفته لایه بیرونی پوست را به آن بر می گرداند. در ادامه در باره عملکرد آبرسان ها توضیح خواهیم داد.

مسدود کردن منافذ پوست

برخی از محصولات مراقبت پوست مثل وازلین می توانند منافذ لایه بیرونی پوست را مسدود کرده و از این طریق رطوبت موجود در لایه میانی یا درم را حبس کند. به این ترتیب از تبخیر آب موجود در لایه های پوستی جلوگیری می کند و باعث نرمی و مرطوب شدن پوست خواهد شد.

ترمیم سلول های پوستی

اگر لایه بیرونی پوست را مانند یک ساختار آجری در نظر بگیرید، سلول های پوست آجر های این ساختار هستند و آنچه که این سلول ها را در کنار یکدیگر نگه می دارد، پروتئین ها، چربی ها و… هستند که مانند ملات بین آجرها عمل می کنند. آبرسان پوست می تواند مانند یک ملات سلول های مرده را ترمیم کرده و به پوست خاصیت انعطاف پذیری و طراوت ببخشد.

وقتی هوا خشک می شود، پیوند بین پروتئین ها، چربی ها و سلول های پوست از بین رفته و باعث شکننده شدن و ترک برداشتن سطح پوست خواهد شد.

جذب کردن رطوبت

برخی آبرسان ها حاوی موادی به نام هومکتانت هستند که رطوبت رسیده به پوست را جذب کرده و آن را در مدت زمان مشخصی در پوست نگه می دارد. این ماده برخلاف وازلین که منافذ پوست را مسدود می کرد، این کار را نمی کند؛ بلکه تنها می تواند آب و رطوبتی که روی سطح پوست را جذب کرده و آن را حفظ کند.

استفاده از آبرسان به صورت مرتب در طول روز می تواند به مرور زمان خشکی دست را از بین برده و رطوبت کافی در آن حفظ کند. آبرسان لدورا می تواند در فصل های مختلف و شرایط متفاوت آب و هوایی، رطوبت کافی را در لایه های مختلف پوست شما حفظ کرده و به این ترتیب انعطاف پذیری، لطافوت و طراوت را به پوست شما بازگرداند. آبرسان های لدورا حاوی روغن جوجوبا بوده که علاوه بر آبرسانی و مرطوب کنندگی، در تقویت و تغذیه پوست نیز تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *